søndag 12. februar 2012

5 stander, veldig lett fugl

Debuterte i kondomdress som fungerte bra
Her er det stand på rype.

Rypene løp unna og lettet når jeg kom til. Ivo er ikke rutinert nok ennå til å merke at fuggeln stikker av. Virker trygg i standen og venter tålmodig til jeg kommer. Ikke noe stress, og det er full gass når jeg ber han reise. Ro i oppflukt og skudd har vi fått trent lite på denne helgen siden fuglen gikk før jeg ba han reise (jeg håpet det lå igjen noen) - og jeg mistenker dressuren ikke er bra nok til at han respekterer fløyta på sitt etter reising.

Slår bra ut i medvindsøk når snøen bærer. Gikk 3 timer i dag, det meste over tregrensa i fjellet. På vei ned gjennom fjellskogen var det skikkelig tungt baskeføe for Ivo og vi støkket  2 orrhaner fra dokk 10 meter fra skituppene. Ivo fikk utrede og opp går en tredje orrhane mellom beina hans :-) Da skjønte han ingenting. Stod lenge å stirret etter den siste hanen, før han begynte å grave intenst i dokkene. Det kunne jo kanskje ligge flere der?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar