lørdag 29. september 2012

Jaktprøve Dovre - skaden ødela

Alt lå til rette denne helgen:  Det var flotte forhold på Hjerkinn. Vi fikk hoppe inn etter mange forfall. Nydelig vær og bra med ryper. Ivo har vært i god form på siste ukene, og jeg regnet han som helt OK etter smellen han fikk på første prøvestart for 1 måned siden. Derfor ble det en kjedelig overraskelse og se at han låste seg etter 5 minutters slipp. Starter ut i full fart som vanlig gjør et par vide slag og så plutselig stopp. Ble usikker, travet litt, stoppet opp så på meg. Jeg trodde det kunne ha noe med makkerførers heftige fløytebruk og gjøre og prøvde et slipp til, men det samme skjedde igjen. Ikke noe annet å gjøre enn å trekke han fra videre konkurranse denne dagen og imorgen. Det ble 11 timers biltur for 5 minutter slipp :-/
Det er et eller annet som sitter i, for han klynket til ved et par anledninger etter jeg hadde koblet han, når han prøver å sette seg eller legge seg ned, på vei ned til bilen og når han skulle skifte liggestiling i bilen. Da er det bare å bytte ut jaktturene med veterinærbesøk en tid fremover, er jeg redd.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar