fredag 14. september 2012

Stand på rypekull


En av flere fine situasjoner i fjellet under norskejakta. Han er nå helt fri for skade men jeg har satt på en sårbeskyttelse mot kvist og kvast på venstre forben. Det er er hylse med løs stretchbandasje under og sølvtape over. Jeg gikk ikke med hagle de første dagene for å kunne fokusere 100% på Ivo. Han går med GPS mest for at jeg vil venne han til å bruke den med tanke på jakt i skogen. Selen er der for å kunne kneppe på langline hvis det skulle bli nødvendig. Liker ikke langline festet til halsbånd, det har jo hendt at lina setter seg fast.  Ivo søker bra med høy fart og holder god kontakt. Lett å dirigere de få gangene i løpet av en dag det er nødvendig. Han står spent som en fjær og venter på reisingsordren. Når den kommer er det mye energi som frigjøres :-) Han sitter ennå ikke momentant på fløyta når fuglen går, men skal frem til oppfluktsstedet og kan roes der. I hverfall nå som vi ikke har noen makker som bidrar til at det koker over.

Jeg frydet meg der jeg gikk i fjellet og tenkte på at jeg allerede har fått meg en god jakthund. Det tok ikke lang tid fra jeg mistet Bajas til den nye krabaten fylte tomrommet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar